Tarifleri Sosyal Medya İle Takip Edin

17 Mayıs 2013 Cuma

İSTİRİDYE MANTARLI PENNE MAKARNA



Efendim bu günlerde istiridye mantarına sarmış durumdayım, öyle ki pazarcılar beni gördüğünde 

aniden fiyatlara zam yapıyor :)))) ben makarnayı sonradan sevenlerdenim büyüklerimiz hep ya 

yoğurtlu makarna yada kıymalı makarna yapalardı. bu durum beni çocukluğumda makarnadan 

fazlasıyla uzaklaştırdı..ben büyüdükçe içimdeki gurme de büyüdü ve beni yeni lezzetler aramaya 

sürükledi :)) şimdilerde kendi yaptığım sosların,tariflerin müptelası oldum,makarnanın her çeşidini 

severek yiyorum ( kıymalı hariç ) :)) anlayacağınız istiridye mantarlı tariflerimin devamı gelecek

tabi makarnalarında :)








MALZEMELER


Yarım paket penne makarna

200 gr istiridye mantarı

3 adet orta boy domates

bir tutam fesleğen

bir fiske karabiber

bir fiske tuz

1 yemek kaşığı tereyağı

1 yemek kaşığı zeytinyağı










HAZIRLANIŞI



Derin bir tencerede su kaynatılır içine tuz ve bir damla ayçiçek yağı konur makarnalar yapışmasın

 diye.kaynamakta olan suya makarnalar atılır arzu edilen miktarda pişirilir.ben makarnayı aldante 

severim ( hafif diri ) istiridye mantarlarının düz kısımlarını elimizle okşayarak akan suda 

yıkanır.julyen doğradıktan sonra tavada bir yemek kaşığı tereyağı ve zeytinyağıyla birlikte 

kavrulur,domatesler ister rende yapılır istenirse kabukları soyulduktan sonra küp küp doğranarak 

mantara ilave edilir.bir tutam taze fesleğen,karabiber ve tuz ilavesi yapılır,on dakika kısık ateşte 

piştikten sonra süzülen makarnaya ilave edilir..AFİYET OLSUN.


2 yorum:

Not; yorum yazmak için hesabınız olmasa da olur , seçeneklerden URL' yi seçip isminizi yazmanız veya Anonim'i seçip bu kez yorumunuzun altına isminizi yazmanız yeterlidir.
Yorum Yaptığınız İçin Teşekkürler ,

BİZİ FACEBOOK'TA TAKİP EDİN

Kopyalama Engelleme