Tarifleri Sosyal Medya İle Takip Edin

14 Ağustos 2013 Çarşamba

ÇARŞAF BÖREĞİ

Çarşaf böreği nasıl yapılır?
Çarşaf böreği tarifi
Çarşaf böreği


Merhaba dostlar,www.onlinegidamarketim.com bana çok güzel organik böreklik un göndermişti,bende uzun zamandır çarşaf böreği yapmamıştım bunu fırsat bilerek elleri yıkayıp besmele çekip mutfağa girdim sizlere güzel bir çarşaf böreği yaptım.hava sıcak ellerde bol yağlı olunca fotoğrafıma çok özen gösteremedim ama lezzette şüpheniz olmasın :)




Çarşaf böreği için gerekli malzemeler

  • 1 kg un
  • 2 buçuk su bardağı su
  • 1 su bardağı zeytinyağı
  • 1 çay kaşığı tuz

İç harcı için gerekli malzemeler

  • yarım kg haşlanmış yeşil mercimek
  • yarım kilo dana kıyma
  • 3 adet kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1  yemek kaşığı tatlı toz biber
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı acı kırmızıbiber
  • üzeri için 200 gr tereyağı


 Çarşaf böreği nasıl yapılır?
Çarşaf böreği tarifi

derin bir kapta un elenerek tuz la karıştırılır derin bir havuz açılır,yavaş yavaş su eklenerek kenarlardan başlanarak hamur karıştırılır.poğaça hamurundan  sert bir kıvam olacak 15 dakika kadar tezgah üstünde yoğrulur.yoğrulan hamur 10 bezeye bölünür elle yatsı şekli verilip tepsilere dizilerek üzerine bolca zeytinyağı sürülüp sıvazlanır en az bir saat dinlenmeye bırakılır..

mutfak masasına veya yere temiz büyük bir bez serilir,ilk hamur alınıp elle fazla parmaklar sokulmadan açılır iki kişiyle daha kolay olur eğer sizde benim gibi yalnız yapacaksanız hamurun etrafında dolanarak açmak daha kolay oluyor.bu hamur sıcak ortamda daha çabuk açılıp ve genişliyor,soğuk havalarda ortamı ısıtmak gerek..hamurda yırtıklıklar yaşanabilir dert etmeyin zaten hamur kıvrıldıkca  içte kalacaktır.hazırlan iç harç açılan hamura elle serptirilerek bezin ucundan hafif toplayıp kıvırarak istenilen şekil verilip üzerine eritilen tereyağı sürülür önceden ısıtılmış 200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirilir

AFİYET OLSUN




İç harcı yapımı

soğanlar yemeklik doğranır 2 yemek kaşığı tereyağı ve iki yemek kaşığı sıvı yağ ile birlikte karamelize edilir ardından kıyma  da eklenerek kavrulur.1 yemek kaşığı domates salçası ilave ederek kokusu çıkana kadar karıştırılır.ardından önceden haşlanıp süzülen yeşil mercimek tuz ve baharatları katılarak kısık ateşte 8 dakika kadar kavrulur soğumaya bırakılır..


yapım aşamalarını görüntüleyemediğim'den dolayı sizler için daha önceden hazırlamış olduğum patatesli ve ıspanaklı çarşaf böreği yapım aşamalarını paylaşıyorum umarım faydalı olur..




20 yorum:

  1. Arkadaşım görüntüsü muhteşem beni ye diyor çok hoş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık Dilek. İnan çok canım çekti. hepside harika. ama ben mercimekli alayım lütfen..

    YanıtlaSil
  3. slm dilek hnmcım bu bir şaheser olmuş bir harika fotolarla aşamalı yayınlamışsın cnm güzelliğine güzellik katmış yüreğine sağlık iyiki varsın sevgiler

    YanıtlaSil
  4. hanımlar çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  5. Dilek hanım, bu ne kadar güzel bir börek. Ellerinize sağlık.
    Afiyetle...

    YanıtlaSil
  6. nefis bir börek olmuş...mercimeklisinide çok severim elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Canım her yaptığın yemeği tatmak istiyorum :)
    O kadar leziz,öyle albenili duruyor ki,her defasında uzanıp alıveresim geliyor.
    Ben de cesaretimi toplayıp yapmalıyım bu nefis börekten :)
    Ellerine sağlık canım,şifa olsun :)

    YanıtlaSil
  8. canım ne güzel açmışsın eline sağlı :)

    YanıtlaSil
  9. ellerınıze sağlık....cayla beraber harıka bır börek mutlaka mercımeklede deneyecegım...sevgıler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pınar hanım çok teşekkür ederim.mercimeğe kıymada koymuştum ama yazmayı unutmuşum şimdi düzelttim çok teşekkürler..

      Sil
  10. Çok severim çocukluğumda rahmetli annem çok yapardı birde yaparken kısmetlisi kimse gelsin derdi illa birirleri gelirdi:) ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. siyah kuğum yaparken kısmetlisi gelsin demedim amma illa da biri geldi.hamuru açarken sıcak dan çok bunaldım azcık balkona çıkıp hava alayım dedim,bizim balkonun biri direk sokak kapısı alanya'nın çoğu evleri böyledir yazlık oldukları için.ben dışarı çıkmamla kapı pat diye üstüme kapandı :)çilingir geldi hamurumun üstüne ama henüz kızarmamıştı yiyemeden gitti :))

      Sil
  11. ellerine sağlık ahretlim börek harika görünüyor tadındanda eminim çünkü bize geldiğinde yapmıştın ya herkes tadına hayran kalmıştı

    YanıtlaSil
  12. uzun süredir çarşaf böreği yapmadım.helede mercimekli hiç denemedim.eminim nefis olmuştur.eline saglık.

    YanıtlaSil
  13. Benimde bu sene açmasını öğrendiğim bir börek, sizin ki tel tel olmuş, belli. Mercimek fikri de çok sağlıklı, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  14. kız hamarat bunlar ne?ellerin dert görmesin inşallah süper

    YanıtlaSil

Not; yorum yazmak için hesabınız olmasa da olur , seçeneklerden URL' yi seçip isminizi yazmanız veya Anonim'i seçip bu kez yorumunuzun altına isminizi yazmanız yeterlidir.
Yorum Yaptığınız İçin Teşekkürler ,

BİZİ FACEBOOK'TA TAKİP EDİN

Kopyalama Engelleme