Tarifleri Sosyal Medya İle Takip Edin

20 Ağustos 2013 Salı

PERDE PİLAVI

Perde pilavı nasıl yapılır?
Perde pilavı tarifi
Perde pilavı

Merhaba arkadaşlar bugün sizlere Siirt'in meşhur perde pilavı tarifini paylaşacağım.inanılmaz lezzetli yiyenin bir tabak daha istediği bu harika tarifimi mutlaka not edin derim...bu nefis pilav için onlinegidamarketim.com'un organik baldo pirincini kulladım...

 Perde pilavı için gerekli malzemeler
  • 2 su bardağı pirinç
  • 2 adet tavuk but  ( büyük kalçalı olandan) veya normal but ve 1 adet tavuk göğüs
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 2 su bardağı su ( haşladığımız tavuk suyunu da kullanabiliriz )
  • 150 gr badem 
  • 2 adet defne yaprağı
  • 1 tatlı kaşığı tane yenibahar
  • 1 adet kabuk tarçın
  • 1 tatlı kaşığı tane kişniş
  • 1 tatlı kaşığı tane karabiber
  • 1 tatlı kaşığı tuz
Hamuru için gereken malzemeler
  • 1 yumurta
  • yarım çay bardağı sıvı yağ
  • yarım çay bardağı yoğurt
  • tuz,aldığı kadar un ( su kullanmıyoruz )


Perde pilavı nasıl yapılır?
Perde pilavı tarifi
Perde pilavı

  •     Hamur malzemelerinden kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir dinlenmeye bırakılır tavuk  eti bir tencereye alınır üzerini geçecek kadar su konur.tuz,defne yaprağı,kişniş,yenibahar,kabuk tarçın,karabiber eklenerek orta ateşte tavuk etleri pişene kadar kaynatılır.tavuk etleri soğuduktan sonra didilir,2 bardak tavuk suyu süzülerek pilav için ayrılır.
  • 2 su bardağı pirinç tuzlu suda 15 dakika bekletilir nişastası çıkarılır,yıkanıp süzüldükten sonra 2 yemek kaşığı tereyağıyla birlikte bir kaç dakika kavrulur.2 su bardağı tavuk suyu veya normal su eklenerek kısık ateşte suyu çekene kadar pişirilir.pişen pilava didilen tavuk eti katılır.bademler bir kaba konur üzerine su eklenir bir kaç dakika ocakta kaynatıp kabukları yumuşadıktan sonra soyulur.yarım yemek kaşığı zeytinyağıyla birlikte kızartılır.kızaran bademler pilava dökülerek karıştırılır..fırın kabı tereyağıyla yağlanır dibine çiğ bademler dizilir.biraz un yardımıyla dinlenmiş olan hamur açılır fırın kabının içine serilir.hazırlanan pilav bu hamurun içine dökülür hamurun sarkan tarafları ile pilavın üstü kapatılır.önceden ısıtılmış 200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirilir...NOT: ben hamuru ince seviyorum kalın bir hamur kullanmadım.hamuru ince açıp kalan hamur parçasını ertesi sabah kahvaltıya hafif açıp yağsız bir tavada pişirdim.
AFİYET OLSUN

24 yorum:

  1. Nefis olmuş. nefis. Kelapçeli kalıp kullanıldı sanırım değilmi. Dahamı kolay oldu.. Bademli pilavı zaten çok severim.. Benim doğulu bir arkadaşım var nusaybin taraflarından oda böyle yapıyor. İnce hamurlu..

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim nursevin hanım.evet kelepçeli kek kalıbında yaptım ince olsun diye.güneydoğulular et yemeklerinde süper becerililer bence arkadaşlarımdan bilirim...

    YanıtlaSil
  3. görüntü sunum süper çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili adsız kim olduğunuzu bilmiyorum ama sizede çok teşekkür ederim.

      Sil
  5. ellerine sağlık ahretlim gerçekten çok harika bir plav lezzetinede bildiğim için tek kelime ile muhteşem

    YanıtlaSil
  6. Çokk ama çokk lezzetli görünüyor:)) İçimden elimi uzatıp yemek geldi :)) Bloğunuzu keyifle takib ediyorum:)) taze bloğumla bana da beklerim happyyweekend.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. happ weekend merhaba,hoş geldiniz.tabi seve seve gelirim :)

      Sil
  7. 100. takipçi benim kavala kurabiyesi istiyom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk insan hoş geldiniz sefalar getirdiniz :)ayağınızı sürtün nice yüzlere diyelim :)))

      Sil
  8. çok lezzetli görünüyo ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. http://mutfaksefam.blogspot.com/2013/08/duyduk-duymadk-demeyin-cekilisime.html ÇEKİLİŞEMEDE BEKLERİM :)

    YanıtlaSil
  10. 103. üyeniz de ben oldum, ben de perde pilavı istiyorum ;)
    blogunuz çok güzel, bana da beklerim meryeminceyizi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  11. Harikaaaaaa ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  12. ELLERİNİZE SAĞLIK...ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR

    YanıtlaSil
  13. eline sağlık balım harika canım.
    tarifime meyhane pilavına sponsoruda ekledim.

    YanıtlaSil
  14. Bundan ben de yapmak istiyorum,şimdiye kadar pek çok kere gördüm ama,bu kadar albenilisini görmemiştim :)
    Ellerine,emeklerine sağlık canım.
    Afiyet şifa olsun..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  15. dileğim bu şahane bir şey geldiğinde bende isterim ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  16. Ellerine emeğine sağlık...
    Nefissss olmuş görüntü zaten tadı hakkında özet bildiriyor...
    Sevgilerimle Dilekciğim...

    YanıtlaSil
  17. merhaba dilek hnm hamurun hepsini kullanmadığınızı yazmışsınız hamurun yarısınımı yoksa çeyreğini kadarmı kullandınız elinize sağlık

    YanıtlaSil
  18. Yemeğiniz harika. Yemek takımlarınız da. Nereden aldığınızı sorabilir miyim?Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  19. Elinize sağlık çok güzel olmuş görüntü süper. Yalnız birşey sormak istiyorum. Bu baharatlarda eksik olsa lezzet çok değişir mi. Ben çok baharat kullanırım ama bende bile hepsi yok 😉 şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil

Not; yorum yazmak için hesabınız olmasa da olur , seçeneklerden URL' yi seçip isminizi yazmanız veya Anonim'i seçip bu kez yorumunuzun altına isminizi yazmanız yeterlidir.
Yorum Yaptığınız İçin Teşekkürler ,

BİZİ FACEBOOK'TA TAKİP EDİN

Kopyalama Engelleme