Tarifleri Sosyal Medya İle Takip Edin

23 Aralık 2013 Pazartesi

Muşmula turşusu

Muşmula turşusu nasıl yapılır?
Muşmula turşusu tarifi
Muşmula turşusu

    Merhaba sevgili dostlarım,yörelere göre adı değişen Muşmula'dan enfes bir turşu olabileceği hiç aklınıza gelir miydi? Evet yanlış okumadınız Muşmula turşusu.Tadını soranlara meyve kompostosu tadında tatlı turşu diye anlatıyorum :) Erzurum yöresine ait çocukluğumdan kalma güzel bir lezzet.Eski ve yöresel tariflerin unutulmaması adına sizlerle paylaşmak istedim..

muşmula turşusu

Muşmula turşusu için gerekli malzemeler

  • 4 kg muşmula
  • 1 kg toz şeker
  • Bir fiske tuz

Muşmula turşusu nasıl yapılır?
Muşmula turşusu tarifi


Muşmulaların üst kısımdaki tüyleri, sapları bir bıçak yardımıyla iyice temizlenir.Bol suyla yıkandıktan sonra süzülmeye bırakılır.Süzüldükten sonra 5 kiloluk cam bir kavanoz içerisine alınır.Üzerine 1 kg toz şeker ve bir fiske tuz eklenerek kapağı kapatılır.Ertesi güne kadar böylece bekletilir.1 gün sonra muşmulaların üzerini geçecek kadar su konur.Ağzı sıkıca kapatılır.Yaklaşık 20 gün sonra muşmula turşusu hazır olur.

muşmula turşusu

AFİYET OLSUN.

13 yorum:

  1. Dilek hanım, ne güzel düşünmüşsünüz. Muşmulanın tam zamanı.
    Bu mevsimde pazarda gözlerim hep muşmulayı arar.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sare hanım bende Muşmula çok severim. Tv izlerken farkına bile varmadan bakıyorum 1 kilo Muşmulayı yiyivermişim :))) Ziyaretiniz için teşekkür ediyor sevgilerimi gönderiyorum..

      Sil
  2. dilekcim muşmulanın turşusunu ilk kez görüyor ve duyuyorum
    ilginçmişşşş eline sağlıkcanım
    muşmulayıda pek bi severim
    sevgilerimleee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mukocum çok eski bir tarifdir muşmula turşusu.Unutulsun istemedim, benden sonra geriye bir şeyler kalsın istiyorum.Fizyon mutfağı hızla ilerliyor zaten bende elimden geldiği kadarıyla yöresel lezzetler, eski tarifler bulup bizden sonraki nesillere bırakmak istiyorum.Nazik ziyaretin için çok teşekkür ediyor sevgilerimi gönderiyorum..

      Sil
  3. merhaba dilek hnm bende ilk defa muşmula turşusunu ilk defa sizden öğrendim maşallah size elinize sağlık benim ufaklıkla pazara çıkamıyorum artık gerçi fazla pazarda kurulmuyor denemeyi çok isterdim tadını merak ettim ilk fırsatta denerim inş sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emine hanım merhaba Muşmula turşusu tadını bilene candır :) Umarım sizde bir gün yaparsın yersiniz..Sevgiler benden :))

      Sil
  4. Olgunlaşmadan mı kullanılıyor musmulalar birde turşu olduğuna göre açınca bozulmuyodur herhalde değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan hanım Merhaba,çok yumuşak haliyle değil tabi normal olgunluğa ulaşıp sertliğini koruduğu zaman turşusu kuruluyor...Turşu diyoruz ama aslında tatlı komposto gibi bir şey :) Açılınca hemen bitireceksiniz diye bir şey yok yeter ki soğuk yerde muhafaza edin..Sevgilerimle.

      Sil
  5. Merhabalar sanırım hemşehriyiz, muşmula turşusu dikkatimi çekti. Erzurumdan başka bir yörede yapılmıyor sanırım.Çocukluğumuzda annemin ve annannemin mutlaka kurduğu bir turşuydu özellikle bulgur pilavının yanına çıkarır yerdik...Hatta espirisi vardır bizim oralarda asık suratlı insanlara muşmula turşu suratlı deriz :) Elleriniz sağlık.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nagehan hanım merhaba,hoş sefa geldiniz.Evet Erzurumluyum ve fırsat buldukça memleketimin lezzetlerini yapıp tanıtmaya çalışıyorum :) Kış aylarında Erzurum da bu turşu bir çok evde bulunurdu...Ahh nerede o eski günler demeyip üşenmedim yaptım bende :)) Facebook sayfama da beklerim sizi..Hoşçakalın..

      Sil
    2. Çok bekkeyince alkollesiyor diyirdiy doğru mu

      Sil
  6. Bende yaptım ama keskin bir tat oldu neden acaba

    YanıtlaSil
  7. Merhaba bende yaptım üç hafta oldu açtım çok keskin bir tat var sanki srke katılmış

    YanıtlaSil

Not; yorum yazmak için hesabınız olmasa da olur , seçeneklerden URL' yi seçip isminizi yazmanız veya Anonim'i seçip bu kez yorumunuzun altına isminizi yazmanız yeterlidir.
Yorum Yaptığınız İçin Teşekkürler ,

BİZİ FACEBOOK'TA TAKİP EDİN

Kopyalama Engelleme